Marketing institucional en banca

Reviso los informes anuales de los tres bancos mejor situados en el ranking de los mejor considerados en términos de marketing institucional. De nuevo, Infosys despunta. Muy buen trabajo de reporting, que construye sobre el mismo esquema desarrollado hace tres años y sobre el esquema VR registrado por PriceWaterhouseCoopers, y que es un paso cualitativamente superior al que desarrollan los tres agraciados con los Finance Brand Awards: HSBC ( HBC), de GB que con AAA+ encabeza la lista. Bank of America (BAC), de EEUU, que le sigue con un AAA. Y Wells Fargo (WFC), de EEUU, en tercera posición, con AA rating. Buenos trabajos, que iremos analizando en dias subsiguientes, pero que palidecen al lado del trabajo de Infosys: “Infosys’ Annual Report 2008 has won the Platinum award in the Vision Awards of the League of American Communications Professionals (LACP). Infosys ranked in the Top 100 of LACP’s Annual Report competition. The Infosys Annual Report achieved a cumulative score of 96/100 on parameters such as first impression, report cover, letter to shareholders, report narrative, report financials, creativity, message clarity and information accessibility. The Infosys Annual Report was printed on 100% recycled paper in line with the eco-friendly practices of the ‘Project Ozone’ campaign LACP is a forum that facilitates a discussion of best-in-class practices in public relations and recognizes exemplary communication capabilities. LACP’s Annual Report competition received more than 3,000 entries from over 20 countries.”

Add a Comment Trackback